Jak se odvodňuje nejmodernější automotodrom

Polygon Brno, školicí středisko pro bezpečnost silničního provozu při Masarykově okruhu v Brně, je jedno z nejmodernějších center tréninku bezpečné jízdy v Evropě. Od roku 2017, kdy bylo otevřeno, je zde k dispozici hned několik tréninkových modulů.

22. 3. 2022

Polygon Brno - škola bezpečné jízdy z ptačí perspektivy
Polygon Brno - škola bezpečné jízdy z ptačí perspektivy

Ladné oblé křivky? To je výzva...

Mezi tréninkové úseky patří například i tržná deska, která dokáže uvést i několikatunový osminápravový automobil do smyku. Řidiči všech schopností se zde tak mohou bezpečně připravit i na ty nejnáročnější situace za volantem. Neméně náročná byla však také výstavba areálu, při jejíž realizaci jsme podali pomocnou ruku ve formě obchodně technického servisu - návrhu a následné dodávky systému pro odvodnění ploch areálu.

Jednou z největších výzev byl samotný návrh v celkovém objemu 646 metrů žlabů s 38 ks vpustí a revizních dílů, a to zejména s ohledem na použití v obloucích dráhy, která má v několika úsecích nemalý podélný sklon. Původní projekt počítal se žlaby z polymerbetonu s krytem, které se nakonec ukázaly jako méně vhodné z důvodu komplikovanějšího řezání a problematické pokládky v obloukových částech.

Připoutejte se, startuje MONOTEC!

Po vyhotovení všech technických podkladů jsme se při projednávání změny odvodňovacích žlabů oproti projektu shodli napříč všemi zúčastněnými stranami na použití celokompozitního řešení. Systém RECYFIX MONOTEC 100byl optimální z hlediska reálné cenové hladiny a proveditelnosti vlastní instalace.

Monolitické kompozitní žlaby se dají jednoduše upravit přímo na stavbě, jsou lehké, snadno manipulovatelné a hrozba koroze je oproti klasickým betonovým žlabům s ocelovými rámy a litinovými kryty nulová. Tyto žlaby také skvěle odolávají smykovým silám, díky čemuž odpadá riziko případného uvolnění krytu a poškození automobilu.

Odvodňovací třešnička na závěr

Všechny povrchy a žlaby se nakonec úspěšně realizovaly ke spokojenosti všech zúčastněných. Obzvláště se povedlo napojení prvků v obloucích nebo skvěle přiznaná asfaltová vrstva až ke hraně žlabů, a i takové detaily jako barevně sladěná přídlažba nezůstaly nepovšimnuty. Po zahájení testovacího provozu se však záhy přišlo na nedostatek spočívající v neustálém zahlcování žlabu odvodňujícím kluznou plochu polygonu, přestože se v projektu navrhovaná kapacita dodržela.

Řešení této výzvy nám bylo na základě dosavadní dobře odvedené práce a projevené důvěry svěřeno technickým dozorem investora. Naši technici vyhodnotili situaci a navrhli instalaci dalších 14 metrů, tentokrát kapacitně ještě výkonnějšího, žlabu RECYFIX MONOTEC 200s průtočným profilem bezmála 750 cm². To se ukázalo jako bezvadné řešení – POLYGON BRNO je od té doby v neustálém provozu a pomohl naučit velké množství řidičů zvládat krizové situace stejně hladce, jako to bylo v případě realizace tohoto projektu.

Nemusíte být zrovna majitelé automotodromu, abyste měli ve svém řešení kvalitní a odolné žlaby. Najdeme Vám i ty Vaše, stačí nám napsat.