Upravit stránku

Ladné oblé křivky? To je výzva...

Mezi tréninkové úseky patří například i tržná deska, která dokáže uvést i několikatunový osminápravový automobil do smyku. Řidiči všech schopností se zde tak mohou bezpečně připravit i na ty nejnáročnější situace za volantem. Neméně náročná byla však také výstavba areálu, při jejíž realizaci jsme podali pomocnou ruku ve formě obchodně technického servisu - návrhu a následné dodávky systému pro odvodnění ploch areálu.

Jednou z největších výzev byl samotný návrh v celkovém objemu 646 metrů žlabů s 38 ks vpustí a revizních dílů, a to zejména s ohledem na použití v obloucích dráhy, která má v několika úsecích nemalý podélný sklon. Původní projekt počítal se žlaby z polymerbetonu s krytem, které se nakonec ukázaly jako méně vhodné z důvodu komplikovanějšího řezání a problematické pokládky v obloukových částech.

Polygon Brno - škola bezpečné jízdy z ptačí perspektivy
Polygon Brno - škola bezpečné jízdy z ptačí perspektivy

Připoutejte se, startuje MONOTEC!

Po vyhotovení všech technických podkladů jsme se při projednávání změny odvodňovacích žlabů oproti projektu shodli napříč všemi zúčastněnými stranami na použití celokompozitního řešení. Systém RECYFIX MONOTEC 100 byl optimální z hlediska reálné cenové hladiny a proveditelnosti vlastní instalace.

Monolitické kompozitní žlaby se dají jednoduše upravit přímo na stavbě, jsou lehké, snadno manipulovatelné a hrozba koroze je oproti klasickým betonovým žlabům s ocelovými rámy a litinovými kryty nulová. Tyto žlaby také skvěle odolávají smykovým silám, díky čemuž odpadá riziko případného uvolnění krytu a poškození automobilu.

Polygon Brno hned po dokončení
Správně provedená obetonávka je základ úspěchu
Některé úseky byly nejen do oblouku, ale i v podélném spádu
Detail napojení žlabů RECYFIX MONOTEC na vpust FASERFIX KS
Žlaby řezané pod úhlem a barevně sladěná přídlažba

Odvodňovací třešnička na závěr

Všechny povrchy a žlaby se nakonec úspěšně realizovaly ke spokojenosti všech zúčastněných. Obzvláště se povedlo napojení prvků v obloucích nebo skvěle přiznaná asfaltová vrstva až ke hraně žlabů, a i takové detaily jako barevně sladěná přídlažba nezůstaly nepovšimnuty. Po zahájení testovacího provozu se však záhy přišlo na nedostatek spočívající v neustálém zahlcování žlabu odvodňujícím kluznou plochu polygonu, přestože se v projektu navrhovaná kapacita dodržela.

Řešení této výzvy nám bylo na základě dosavadní dobře odvedené práce a projevené důvěry svěřeno technickým dozorem investora. Naši technici vyhodnotili situaci a navrhli instalaci dalších 14 metrů, tentokrát kapacitně ještě výkonnějšího, žlabu RECYFIX MONOTEC 200s průtočným profilem bezmála 750 cm². To se ukázalo jako bezvadné řešení – POLYGON BRNO je od té doby v neustálém provozu a pomohl naučit velké množství řidičů zvládat krizové situace stejně hladce, jako to bylo v případě realizace tohoto projektu.

Nemusíte být zrovna majitelé automotodromu, abyste měli ve svém řešení kvalitní a odolné žlaby. Najdeme Vám i ty Vaše, stačí nám napsat.

Pokládka žlabů, v popředí vpust FASERFIX KS s nanesenou těsnící hmotou
Praktická pomůcka vyrobená realizační firmou pro přesné řezání žlabů pod úhlem
Plochy je možné přímo u žlabů pojíždět těžkou válcovací technikou
Detail napojení pod úhlem před finální vrstvou
Krásné napojení pod úhlem už po dokončení
Žlaby v oblouku a podélném sklonu, to je výzva

Dejme si sušenky a kávu

(Souhlas s cookies)

Tento web bereme jako naši virtuální kancelář. Abychom si tu s Vámi mohli dát kávu a sušenky (soubory cookies), potřebujeme Váš souhlas. Děkujeme, že nám tím pomáháte zlepšovat tyto stránky a Váš zážitek. Tak pojďte dále!

Nastavení cookies

Vaše soukromí je pro nás důležité, budeme se proto k Vašim datům chovat slušně. Níže si můžete nastavit jednotlivé souhlasy.