Kromě Sebastiana Vettela, který 1. listopadu 2009 korunoval svou raketovou kariéru ve Formuli 1 vítězstvím ve finále této sezóny, byl v tento den potvrzen ještě jeden vítěz z Německa: odvodňovací systém HAURATON: 20 km inovativních žlabů ležících na 70 hektarovém objektu - největším projektu v historii firmy.
ŽLABY MUSÍ SNÉST VYSOKOU RYCHLOST
Závody Formule 1 mají neuvěřitelnou sílu. Závod se skládá z 56 kol a dosažené rychlosti se pohybují do 320 km/h. Nejde jen o piloty a monoposty, i kvalita jízdního povrchu je důležitá. Proto se klade důraz na splnění těch nejvyšších bezpečnostních standardů.
V Abu Dhabi byly použity dva typy invenčních výrobků HAURATON určených k odvodnění zpevněných povrchů: RECYFIX HICAP Typ G a FASERFIX SUPER 100-300. Druhý zmiňovaný slouží i na dočasné uložení kabelů, speciální spoje tvaru "T" a "X" značně usnadňují jejich ukládání. Žlaby RECYFIX HICAP mají nejen skvělý hydraulický výkon, ale štěrbinové kryty z tvárné litiny je dělají i značně pružnými. To se prokázalo při přepravě a montáži, protože tyto produkty jsou velmi odolné vůči poškození. Jsou proto zvláště vhodné pro umístění na tak specifickém objektu jakým Yas Marina Circuit bezesporu je, kde vysoká rychlost vozidel vytváří silný sací efekt. Spojovací a povrchové vrstvy je možné napojit přímo na vozovku a žlaby je možno uložit nejen přímo ale i radiálně.
KOMPLEXNÍ ARCHITEKTURA ODVODŇOVACÍCH ŽLABŮ
S tak vysokou úrovní hydraulického výkonu na sebe žlaby přebírají i sběr dešťové vody z ploch rozprostírajících se vedle dráhy. Asymetrická konstrukce odtokové vpusti umístěné mimo dráhu a atraktivní povrch uspokojují technické a estetické požadavky zároveň. Tato luxusní dráha vybudovaná v ambiciózním Emirátu je právě tak dobrá jako Monte Carlo Grand Prix, a to nejen díky jízdě přes přístav.
PRVNÍ ZÁVOD 1. LISTOPADU 2009
Mávnutí károvanou vlajkou 1.11.2009 završilo úspěšné uzavření téměř dvouleté výstavby. Výrobky HAURATON byly zabudovány přibližně šest měsíců před tímto datem. Mezitím však už prošly úvodními testy odolnosti. Finální vrstva vozovky byla položena až na úplném konci prací. Je totiž cennou částí dráhy a je vyloučeno, aby se po ní pohybovaly stavební stroje. Proto během stavebních prací byly žlaby uloženy pouze v podkladových vrstvách, z nichž vyčnívaly o 4 cm. To znamená, že byly vystaveny obrovským nárazům těžkých strojů až do ukončení dráhy.