Pavel na Lysé hoře v Beskydech
Pavle, jak ses vlastně dostal ke stavebnictví a konkrétně k firmě Benefit stavební prvky?
- Když brácha Vítek před lety rozjel firmu, tak jsem začal nejdříve pomáhat se skladem - chystat zakázky a udržovat vše v pořádku. A taky jsem samozřejmě začal pomalu pronikat i do stavařiny.
Co tě na téhle práci nejvíc baví nebo motivuje i po tolika letech v oboru?
- Není to nuda, každý den je jiný. I ta naše žlabařina se neustále vyvíjí a já si pořád říkám, co ještě přijde.
Když si chceš odpočinout od obchodních jednání a projektů – jak relaxuješ, co tě nabíjí?
- Rád trávím čas s rodinkou na výletech a v přírodě. Dříve jsem hrál hokej, takže mám rád sport a otužování. Nedávno jsem začal z hecu s mýma klukama chodit na boulder. No a taky fandíme místnímu basketu - syn hraje za mládež, což stojí spoustu víkendů a navíc často fandíme A opavskému teamu.
Stříbrné jezero v Opavě má zimě ideální teplotu!
Jak se tvoje práce změnila od doby, kdy jsi v Benefitu začínal?
- Jako správný Benefiťák jsem začínal ve skladu poznáváním zboží, chystáním zakázek, pak zpracováním poptávek do projektů a do tendrů až jsem se dopracoval k samotnému jednání se zákazníky ve fázi realizace a nakonec i řízení prodeje. Největší změnu vidím v používání moderních technologií. Kdysi bylo moje CRM papírový diář a šanon. Dnes je to moderní systém v mobilu s přístupem odkudkoli.
Co považuješ za klíčové pro úspěch v obchodě se žlaby, nebo obecně stavebními prvky?
- Jednoznačně osobní jednání, oboustranný respekt a poctivost.
Pavel s ženou a jedním ze synů. Jak jinak, než na výletě v přírodě ;)
Podpora mladých basketbalistů v Poděbradech
Výšlap s mladými baskeťáky a rodiči
Co bývá při jednáních nejtěžší? Cena, termíny, technické detaily, nebo spíš lidský faktor?
- Největší roli hraje vždycky lidský faktor. Protože když si se zákazníkem “sednete”, všechno je podstatně jednodušší.
Máš nějaký osvědčený přístup, jak zvládat složitá nebo napjatá jednání?
- Osobně, s poctivou přípravou a vzájemným respektem – stojím si za tím, že na konci jednání by měly být obě strany spokojeny a naším úkolem je zákazníkovi skutečně pomoct.
Jak se podle tebe změnilo vnímání kvality a ceny u investorů či projektantů v posledních letech?
- Troufnu si říct, že projektanti kvalitu vyžadovali vždy, jen bohužel naráželi na bariéry v jejím prosazování. Postupem času se vnímání kvality naštěstí mění jak u investorů tak dokonce i u stavebních firem, ale každá mince má dvě strany a bohužel tomu tak není vždy.
Na stěne se syny Matesem a Tádou
Kterou zakázku bys označil za svou „vlajkovou loď“ nebo na kterou jsi osobně nejvíc hrdý?
- Zakázek za těch 30 let bylo strašně moc. Nejraději mám ty, kde se můžu technicky “vyřádit” a opřít o jednoznačná fakta. Jak známo, fakta nemají emoce a se zákazníkem se bavíme skutečně věcně. V poslední době vzpomenu třeba žlaby RECYFIX HICAP na letišti Leoše Janáčka v Ostravě, kde jsme řešili vše od žlabů, ocelové výztuže obetonávky až po podélné i příčné spáry v okolním povrchu.
Vzpomeneš si na nějaké na první pohled neřešitelné jednání, které se nakonec podařilo zvládnout?
- Vlastně ani ne. Obě strany mají onu svobodnou volbu se rozhodnout, jestli jednat chtějí, nebo ne. Navíc, tam kde není cesta, jsem se to velmi rychle naučil jednoduše uzavřít a jít dále.
Pavel v akci ve žlabu na ranveji v Ostravě
Jaký je podle tebe ideální obchodní tým – spíš technicky zaměřený, nebo s citem pro vztahy a komunikaci?
- U nás v Benefitu to bez techniky nejde. Pokud je člověk ochotný, tak se vše spojené s jednáním dá naučit a postupně zvládnout. Opačně to bohužel téměř nejde.
Co podle tebe dělá z obchodníka opravdu dobrého partnera pro zákazníka?
- Jednoznačně respekt, který u nás vždy dáváme, ale i vyžadujeme. Také celková služba se svou přidanou hodnotou, za kterou ale stojí celý tým. Neumím si představit, že by dnes u nás prodejce/technik se zákazníkem dohodl, co máme dodat, pak si to šel nachystat a následně vyřešil vše spojené s dodávkou a platbou. Nemluvě o marketingových a předprodejních aktivitách.
3 Daňci v triku :) S bratry Davidem a Vítkem(uprostřed)
Jak vidíš budoucnost odvodňovacích systémů – kam se trh posouvá?
- V odvodnění se posouváme k řešení problematiky dešťovky jako celku, tzv. management dešťové vody. Je to totiž velmi cenný zdroj nad jehož úplným využitím přímo na místě, kde spadne, zatím moc nepřemýšlíme. A to je velká škoda.
Jaké nové trendy nebo materiály tě osobně zaujaly?
- Stále přemýšlím, kam se posunou naše kompozitní systémy RECYFIX. Když tento materiál přišel v devadesátých letech na trh, nikdo tomuto typu odvodnění nevěřil. Dnes je to nejen v Evropě materiál s velmi silným potenciálem, navíc s ním následně přišla v různých podobách i konkurence – RECYFIX má skutečně mnoho PRO a to od designu až po extrémně snadnou práci přímo na stavbě. Také bych zmínil filtraci dešťovky přímo ve žlabu (DRAINFIX CLEAN) a ekologické trendy ve výrobě žlabů obecně.
A nakonec – kdybys mohl poslat vzkaz svému mladšímu já na začátku kariéry, co bys mu řekl? 😊
- Ty brďo - mému mladšímu já asi nic, ale služebně mladšímu kolegovi ano: "Nastav si funkční systém organizace a ten dodržuj. Uč se od služebně starších kolegů, dobře vnímej a poslouchej své zákazníky, abys jim co nejlépe uměl pomoci. Pokud ti není něco jasné, tak se ptej. Protože jediný, kdo ti může odpovědět, je zákazník."
Pavle, díky moc!
S našim vrchním žlabařem se u nás jako zákazník potkáte hlavně u velkých projektů, nebo Vám pomůže s nerezovým odvodněním a sportovními stavbami. Až tedy budete mít nějakou "žlabařinu" v merku, ozvěte se nám do Benefitu, budeme se i s Pavlem těšit!