Upravit stránku

Letiště disponuje dvěma vzletovými dráhami, přičemž dráha RWY 06/24 je dráhou hlavní a odehrává se na ní více než 80% provozu letiště. Vedlejší dráha se používá jen v případech, že je hlavní dráha mimo provoz z technických nebo meteorologických důvodů. Pojezdová frekvence hlavní dráhy je 46 pohybů za hodinu, což řadí tuto dráhu mezi nejintenzivněji využívané dráhy v Evropě. Tato hlavní dráha, která je v provozu od roku 1963, prošla v letech 2012 – 2013 pro svůj špatný technický stav generální opravou. Oprava byla rozdělena na dvě etapy v celkové délce jednoho a půl roku. Oprava byla finálně dokončena 30. 9.2013. Během této opravy sloužila pro provoz letiště pouze vedlejší dráha. Díky opravě hlavní dráhy budou moci nově z pražského letiště vzlétat i největší letadla současnosti. 
Celková délka hlavní dráhy je 3 715 metrů a celková plocha nové vozovky RWY je 225 000 m² a bylo vybouráno 320 400 tun betonu . Délka řezaných spár v cementobetonové vozovce je sto kilometrů a počet reinstalovaných návěstidel světelného zabezpečovacího zařízení je 850 kusů. Délka nové kabeláže pro světelného zabezpečovacího zařízení a systému AMS představuje 110 kilometrů a plocha provedeného denního značení činí 17 400 m².
V rámci oprav hlavní dráhy byly kromě úprav povrchu, elektrických rozvodů či zabezpečovacích zařízení, instalovány také kabelové žlaby HAURATON.


Kabelové žlaby
Velkou pozornost při rekonstrukci hlavní dráhy letiště bylo potřebné věnovat uložení kabelového vedení oddělovacích transformátorů sériového rozvodu návěstidel na konci dráhy RWY.
Pro toto vedení byl vybrán masivní železobetonový žlab FASERFIX BIG BL 200 o atypické délce 3 m se zabudovaným kabelovým vstupem DN 100 v ose každého žlabu.
Vysoce kvalitní a odolný typ žlabů zajišťující bezpečný provoz na dráze letiště byl jedním ze základních parametrů, kterým bylo potřebné se zabývat. Jako velmi spolehlivé a efektivní řešení pro takto extrémně zatěžované plochy s vysokou frekvencí pojezdu byla zvolena špička mezi výrobky společnosti HAURATON a to žlab FASERFIX BIG BL 200. Tento žlab plně vyhoví vysokým nárokům pro neobvykle namáhané plochy svou pevností danou precizní výrobní technologií. Těla žlabů jsou vyrobena z betonu vyztuženého skleněnými vlákny, a proto jsou mechanicky i chemicky vysoce odolné. 

 
Technická specifikace kabelového žlabu:
Typ žlabu: FASERFIX  BIG BL 200
Žlab pro vysoce namáhatelné plochy s ocelovým rámem výšky 40 mm pro zatížení  F 900 dle EN 1433, vyrobený ze železobetonu  (beton armovaný ocelovými pruty)  tř. C 35/45 XF4 s vysokou odolností proti působení chemických látek dle DIN 1045. Tento žlab nevyžaduje dodatečné obetonování stěn.
Uzavřený plný kryt žlabu výšky 40 mm z tvárné  litiny GGG-50 dle DIN 1693, zatížení F 900 s aretačním systémem SIDE-LOCK
Rozměry žlabu:
vnitřní šířka 200 mm, vnější šířka 600 mm, síla stěny 200 mm,        
vnitřní výška 340 mm, vnější výška 490 mm
Celková délka žlabů vzhledem k rozsáhlosti odvodňované plochy dosáhla téměř 73 m.


Info v zkratce:

Investor: Letiště Praha, a.s.
Zhotovitel projektové dokumentace: sdružení "METROPROJEKT + AGA - RWY 06/24"
Odpovědný projektant prahového tělesa THR24: Ing. Tomáš Čulík, AGA-Letiště s.r.o.
Hlavní zhotovitel: STRABAG a.s.

nové žlaby na letištní dráhu
oprava dráhy na letišti dělníci
kanál na letištní dráze
1
žlaby letiště detail
žlaby na pražském letišti
detail na žlaby na letišti
2

Dejme si sušenky a kávu

(Souhlas s cookies)

Tento web bereme jako naši virtuální kancelář. Abychom si tu s Vámi mohli dát kávu a sušenky (soubory cookies), potřebujeme Váš souhlas. Děkujeme, že nám tím pomáháte zlepšovat tyto stránky a Váš zážitek. Tak pojďte dále!

Nastavení cookies

Vaše soukromí je pro nás důležité, budeme se proto k Vašim datům chovat slušně. Níže si můžete nastavit jednotlivé souhlasy.