Stejný případ jsme řešili na jaře 2021 v Koutech nad Desnou s firmou SART – stavby a rekonstrukce a.s., která zde rekonstruovala nefunkční odvodnění vozovky v rámci revitalizace železničního přejezdu.

 

Neexistují problémy, pouze výzvy

Samotná komunikace I/44 protínající přejezd představuje hlavní tah mezi Šumperkem a Jeseníkem, a je tak velmi frekventovaná. Ve špičce není výjimkou ani 10 plně naložených kamionů nebo nákladních aut s řezivem během jediné minuty. Navíc, ve směru na Červenohorské sedlo je cesta těsně před přejezdem přímá a mírně svažitá, takže brzdění projíždějících automobilů dává příčnému odvodnění „pořádně zabrat“.

Protože je společnost SART – stavby a rekonstrukce a.s. zároveň provozovatelem celého úseku železnice Desná, hledala opravdu trvanlivé řešení, které vydrží i dlouho po záruce. Další výzvou pro tuto firmu byla i celková uzavírka silnice, která vzhledem k hustému provozu nepřipadala v úvahu. Realizace se proto musela konat ve dvou fázích, kdy se vždy uzavřel pouze jeden jízdní pruh, a to v co nejkratším možném čase.

 

Na velký problém velké kladivo žlaby

Když jsme vše výše uvedené vzali v úvahu, vybrali jsme společně se zákazníkem odvodňovací systém FASERFIX BIG SLG německé značky HAURATON.

Dodali jsme žlab, který je opravdu těžkotonážní nejen svou velikostí, ale i vysokou odolností. Jeho povrch navíc chrání litinová hrana. Ta poskytuje dodatečnou jistotu při instalaci i následném provozu a v Koutech nad Desnou bezpečně zajistila, že ani těžké kamiony s vytěženým dřevem nezpůsobily žlabům před dokončením žádnou újmu. Nehrozí proto žádné brzké opravy a provozovatel bude mít na dlouho klid.

  • Odolná litinová hrana ochránila žlab nejen při hutnění asfaltu
  • Při pokládce se žlab FASERFIX BIG ani v tak frekventované vozovce nemusel obetonovávat.

Stavbyvedoucí také velmi ocenili, že obetonávka je již z výroby součástí mohutného těla žlabu, což znamenalo velikou úsporu času i nákladů při realizaci. FASERFIX BIG SLG umožňuje položení a prakticky okamžité pojíždění, pouze po obsypu kamenivem i bez natažení asfaltu okolo žlabu. Hned po usazení a zhutnění obsypu na jedné polovině vozovky tak mohla realizační firma okamžitě začít s bouráním na polovině druhé. Celkově jsme tedy pomohli dodávkou tohoto systému stavební práce ukončit už během druhého týdne od začátku rekonstrukce (a to i přes komplikace - viz. rozhovor níže) ke spokojenosti všech zúčastněných.

Pohled zákazníka

Na samotnou realizaci v Koutech jsme se zeptali přímo člověka z vedení společnosti SART – stavby a rekonstrukce a.s., pana Ondřeje Kolana:

  • Pane Kolano, můžete nám krátce představit Vaši společnost?

Firma SART – stavby a rekonstrukce a.s. působí na trhu od roku 1993. Základním předmětem činnosti jsou všechny obory dopravních staveb a to zejména silniční a železniční mosty, železniční stavby, dopravní stavby a přidružené činnosti jako kovovýroba či oprava mechanizace traťového hospodářství

Od roku 2005 naše společnost také provozuje dráhu Železnice Desná

 

  • Proč jste si na dodávku odvodňovacích žlabů pro železniční přejezd v Koutech nad Desnou vybral právě firmu Benefit stavební prvky?

S ohledem na dlouhodobou spolupráci s firmou Benefit a naši spokojenost s kvalitou dodávaných odvodňovacích prvků HAURATON to byla prvotní volba, a to i po zkušenostech s výrobky jiných dodavatelů, které jsme měli instalovány u železničních přejezdů a které dlouhodobě nevydržely velké dopravní zatížení na silnici I. třídy.

 

  • Jakým výzvám jste čelili při realizaci?

Tak především to byly komplikace spojené s realizací po polovinách vozovky a rovněž nás překvapila kvalita stávajícího liniového odvodnění, které sice bylo povrchově a technicky úplně degradované, ale jeho založení bylo provedeno poctivě a jeho vybourání nás poměrně zdrželo.

 

  • Jak jste spokojen s dodanými žlaby FASERFIX BIG SLG značky HAURATON?

Velmi, jde o již třetí instalaci a zatím bez problémů.

 

  • Je něco na spolupráci s firmou Benefit jiné, než u ostatních dodavatelů?

Ano, osobní přístup, rychlý servis i dodávky, kvalitní poradenství.

2. Část nefunkčních žlabů se musí pracně vybourat
1. Původní zdegradované odvodnění bylo dokonce zadlážděno
5. Jedna polovina vozovky hezky zalitá asfaltem
3. Polovina komunikace zprůjezdněna, může se demontovat druhá
6. Blíží se nám finále, den před dokončením
4. Všechny žlaby Faserfix BIG SLG jsou položené
7. Hotovo! Nové, perfektně funkční žlaby v celé své kráse
8. Náš Pavel na finální kontrole s panem Kolanem

Co říct závěrem?

Náš zákazník si opět ověřil, že prodejem to u nás nekončí. Vzhledem k opravdu extrémnímu zatěžování žlabů, respektive jejich krytů, jsme zde do budoucna navrhli možné dodatečné zabezpečení speciálním podlepeným šroubením, pokud by bylo potřeba. Budeme společně s provozovatelem vše pečlivě sledovat a námi získané zkušenosti následně pomohou i dalším zákazníkům s podobnými realizacemi.

My jsme si znovu ověřili, že na velké výzvy je občas třeba vzít velký žlab, kterým FASERFIX BIG SLG bezpochyby je. Také jsme zjistili, že pokud hlásí v Jeseníkách prudký déšť, jít dělat finální kontrolu na dokončenou stavbu opravdu není dobrý nápad (i když teď máme konec konců na vlastní oči potvrzeno, že žlaby perfektně fungují :)

Pokud Vás téma žlabů hlouběji zajímá, nebo potřebujete poradit s odvodněním jakéhokoli projektu, napište nám nebo přímo zavolejte na 603 429 451, budete spokojeni. Pouze u nás totiž dostanete „žlaby s benefitem“.

Dejme si sušenky a kávu

(Souhlas s cookies)

Tento web bereme jako naši virtuální kancelář. Abychom si tu s Vámi mohli dát kávu a sušenky (soubory cookies), potřebujeme Váš souhlas. Děkujeme, že nám tím pomáháte zlepšovat tyto stránky a Váš zážitek. Tak pojďte dále!

Nastavení cookies

Vaše soukromí je pro nás důležité, budeme se proto k Vašim datům chovat slušně. Níže si můžete nastavit jednotlivé souhlasy.