Přejít na obsahovou část stránky
Odvodňovací žlaby pro těžký provoz jako propustek u letiště V. Havla

Tam, kde jiné žlaby nevydrží

Použité produkty:

  • 28 m žlabů RECYFIX TRAFFIC GUGIBLOC+

Lokalita: ulice U Letiště, Praha Ruzyně, investor: Letiště Praha a.s.

 

Proč právě GUGIBLOC?

Nebyla to náhoda. Na tuto komunikaci budou pravidelně najíždět domíchávače betonu, stavební stroje a těžká technika. Běžný žlab by pod takovou zátěží dlouho nevydržel. Proto padla volba na řešení, které má mezi našimi odvodňovacími prvky status „těžké váhy“. I když žlab není nejlevnější, investor si je dobře vědom rizika odstávek způsobených nefunkčním odvodněním, které se v areálu letiště opravdu dělat nevyplatí.

 
  • Třída zatížení F 900 – zvládne i extrémní dynamické síly bez rizika poškození.
  • Samosonosná konstrukce s integrovanou obetonávkou - hned po vytvrdnutí okolního betonu bylo možné žlaby plně zatížit a pojíždět. Stavba se tak nezdržovala a cesta byla v řádu dní připravena na těžký provoz.
  • Dlouhá životnost – tělo žlabu z betonu třídy C50/60 s ocelovou výztuží zajišťuje výtečnou pevnost a vnitřní část z kompozitu zase odolnost vůči dynamickým silám a chemikáliím
  • Projektová jistota - přestože se pořizovací cena pohybuje v desítkách tisíc za jeden 4metrový kolos, investice se vyplatí. Ušetří se nejen za případné opravy, ale i odstávky komunikace.
Detail litinového krytu a masivního betonového těla s vnitřní částí z kompozitu
Detail litinového krytu a masivního betonového těla s vnitřní částí z kompozitu
Litinové rošty žlabů TRAFFIC GUGIBLOC+ brzy získají krásnou patinu
Litinové rošty žlabů TRAFFIC GUGIBLOC+ brzy získají krásnou patinu

Certifikáty a zkoušky

Protože žlaby TRAFFIC GUGIBLOC+ odvodňují u našich polských sousedů jedny z největších civilních, ale i vojenských letišť, musely úspěšně projít přísnými zkouškami provedenými Technickým institutem vojenského letectva ve Varšavě (ITWL).

Výsledky zkoušek potvrdily vynikající parametry:

  • Mrazuvzdornost - F300 po 211 cyklech dle NO-17-A204:2015 : Úbytek hmotnosti -1,3 % po 225 cyklech v odmrazovacím prostředku Nordway KF (dle NO-17-A204:2015), Pevnost v tlaku 105,4 MPa po 211 cyklech při použití odmrazovacího prostředku
  • Pevnost v tlaku - 94,1 MPa po 28 dnech, třída betonu C50/60 dle normy PN-88/B-06250
  • Pevnost v tahu - 5,8 MPa dle PN-EN 12390-6:2011
  • Nasákavost - 3,74 % v prostředku Nordway KF
  • Odolnost proti odlupování - 0,005 kg/m² v roztoku 20% močoviny po 56 cyklech
  • Pevnost v odtrhu - 5,6 MPa po 56 cyklech v roztoku mravenčanu sodného dle PN-EN 1542:2000
Žlab GUGIBLOC+ v metrové i 4metrové variantě
Žlab GUGIBLOC+ v metrové i 4metrové variantě

Reference přímo z terénu

Na fotkách jste viděli zmíněnou instalaci žlabů GUGIBLOC+, které nově slouží jako propustek pod přístupovou komunikací v lokalitě ulice K Letišti – v sousedství Letiště Václava Havla Praha.

Odbočka z hlavní silnice vede přímo na plochu pro mobilní betonárky, kde bude probíhat intenzivní stavební provoz v rámci chystaných stavebních úprav. Díky zvolenému řešení má investor jistotu, že i po letech těžké dopravy bude odvodnění fungovat bez kompromisů – a to od prvního dne plného zatížení. A kdo ví, třeba tyto siláky jednou uvidíte z okýnka Vašeho letu přímo na ranveji.

Máte podobný projekt?

Tento superžlab je velmi specifický, takže ho v produktech na našem webu nenajdete. Pokud ale Váš projekt vyžaduje to nejodolnější odvodnění, ozvěte se nám.

Vše spočítáme, zkonzultujeme a rádi Vám dodáme třeba právě RECYFIX TRAFFIC GUGIBLOC+ a k tomu zajistíme plnou projektovou podporu od A do Z. Těšíme se na odvodněnou!

Dejme si sušenky a kávu

(Souhlas s cookies)

Tento web bereme jako naši virtuální kancelář. Abychom si tu s Vámi mohli dát kávu a sušenky (soubory cookies), potřebujeme Váš souhlas. Děkujeme, že nám tím pomáháte zlepšovat tyto stránky a Váš zážitek. Tak pojďte dále!

Nastavení cookies

Vaše soukromí je pro nás důležité, budeme se proto k Vašim datům chovat slušně. Níže si můžete nastavit jednotlivé souhlasy.